TEMA’DA BİR GÜN

Tema'da sabah herkes

TEMA KOLEKTİF DÜŞÜNMEYİ VE ÜRETMEYİ DESTEKLER (Çember Saati)

Yıl içinde yaş gruplarına uygun olarak belirlenen tema başlıklarının işlendiği, entelektüel ve farklı bakış açılarının kazanıldığı, yaratıcı düşünme becerileri, soru sorma- cevap alma, sıra bekleme, grup önünde kendini ifade etme, bilgi paylaşımında bulunma gibi fırsatların yaratıldığı saatlerdir. Bu saatlerde çocuklar özgürce düşünür, sorgular, merak eder; aktiftir, paylaşır, hayal eder ve kabul görür. Soruların tek cevabı ve doğrusu yoktur. Hoşgörü, sabır, her fikre saygı duyulması ön plandadır.

TEMA ÇOCUKLARI İSTANBUL TÜRKÇESİ KONUŞUR (Türkçe Dil Etkinliği)

Tema Eğitim Kurumları’nda anadil eğitimi Türkçe dil etkinlikleri adı altında çok yönlü ve kapsamlı çalışmalarla verilir. Anadili etkin ve kurallarına uygun kullanabilme, kendini ifade edebilme, yaratıcı fikirlerini sunma, ses tonunu ayarlama, sözcük dağarcığını geliştirebilme, dinleme becerisi kazandırma adına farklı yöntem ve materyaller kullanılır. Türkçe dil etkinliği saatlerinde çocuklar, farklı türlerde ve farklı yaş düzeylerine uygun kitaplar okuma, gazete ve dergi okuma, tekerleme, bilmece, parmak oyunu etkinlikleri, farklı konularda ya da işlenen temalara uygun hikâye oluşturma, cümle tamamlama, hikâye tamamlama, öykü anlatma gibi dili aktif kullandıkları çalışmalara katılırlar.

TEMA’DA MATEMATİK DERS DEĞİL HAYATIN PARÇASIDIR

Tema Eğitim Kurumları’nda matematik programı her yaş grubunun kazanım ve ihtiyaçlarına göre hazırlanır. Bu programda büyük–küçük gibi boyutla ilgili kavramlar, tanıma, adlandırma, eşleştirme, karşılaştırma, gruplama, sıralama, sayılar, toplama, çıkarma ve bölme işlemi, model alma, geometri ve uzaysal mantık, ölçme, grafik oluşturma gibi beceriler bulunur.

Matematik sadece semboller ve kâğıt üzerinde soyut kavramlardan oluşmaz. Matematik günlük hayat içinde alışveriş yaparken, bilimde, sanatta, sporda karşımıza sıklıkla çıkar. Çocuklara analitik düşünebilme becerisini kazandıran matematiği Tema öğrencileri bu nedenle önemser.

TEMA ÇOCUKLAR İÇİN BÜYÜK BİR FEN LABORATUARIDIR

Tema Eğitim Kurumları’nda çocuklar için anlamlı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmiş bir fen eğitim programı sunulur. 

Çocuklar merak ettikleri, öğrenmek istedikleri soruların cevabını deneyerek, yaşayarak, bizzat kendileri işin içinde oldukları anlarda daha iyi ve kalıcı öğrenirler. Fen etkinlikleri derslerinde çocuklar gözlem, sınıflandırma, ölçme yapar, tahminlerde bulunur ve sonuçlar çıkarıp değerlendirmeler yapar. Fen eğitimi doğa gezileri, gözlemler, deneyler, dramalar ve araştırmalarla yaşayarak öğrenme fırsatı sunan ve çocukların ulaştıkları sonuçları raporladığı etkin bir süreçtir.

Matematik sadece semboller ve kâğıt üzerinde soyut kavramlardan oluşmaz. Matematik günlük hayat içinde alışveriş yaparken, bilimde, sanatta, sporda karşımıza sıklıkla çıkar. Çocuklara analitik düşünebilme becerisini kazandıran matematiği Tema öğrencileri bu nedenle önemser.

TEMA ÇOCUKLAR İÇİN KOCAMAN BİR OYUNHANEDİR

Çocuklar öğrenme, karar verme, iş birliği, sıralama, düzenleme, paylaşma, başkalarının hakkına saygı gösterme, yardımlaşma gibi davranışları oyun sırasında öğrenir. Oyun sayesinde çocuk yetişkinliğinde gerekli olacak becerileri pratik yapar, değerlendirir ve mükemmelleştirir.

Tema Okulunda Oyun saatlerinde çocuklarımız;

Yapılandırılmış ya da yapılandırılmamış oyuncaklarla, tercih ettikleri arkadaşlarla, kurallarını kendilerinin koyduğu, kurguladıkları olaylar ve konular etrafında oyunlar oynar. Problem çıktığında çözümleri kendileri bulur. Serbest oyun saatleri her gün mutlaka ders programı içinde yer alır.

Okul programlarımızda hem sabah okula geliş saatlerinde hem de akşamüstü okuldan ayrılmadan önce yapılandırılmamış oyun ortamlarında serbest oyun oynanması için ortam yaratıyoruz.

TEMA ÇOCUKLARI AÇIK HAVA HEM OYNAR HEM ÖĞRENİR (Bahçe Etkinlikleri)

TEMA ÇOCUKLARI YEMYEŞİL BİR BAHÇEDE OYNAR

Tema Eğitim Kurumları’nda öğrenci olmanın en büyük avantajı yemyeşil bir bahçede açık hava dersleri ve oyunları fırsatına sahip olmaktır.  Bahçe derslerini, sokak oyunlarını, doğa ile etkileşimli eğitimi öğrencilerimize sunuyoruz. Açık havada oynayan çocuklar daha mutlu olur çünkü açık hava etkinlikleri çocukların hayal gücünü ve yaratıcılığını arttırır, onlara yeni oyunlar üretme ve deneme imkânı sunar.  Doğadaki farklı materyalleri oyun aracı olarak kullanırlar. Bahçede geçirilen zaman içinde çocuklar güneşten, yağmura ve rüzgâra kadar çeşitli hava koşullarına uyum sağlamayı öğrenirler. Bu saatler çocukların tamamen özgür oldukları, kendi oyunlarını kurup devam ettirdikleri saatlerdir. Bahçe saatleri günlük program içinde mutlaka yer alır. Hava çok aşırı soğuk değilse, çok fazla yağmur yağmıyorsa yapılan etkinlikler bahçeye taşınır.

TEMA DOĞAYI SEVER, SEVDİRİR (Doğadayız)

Tema Eğitim Kurumları’nda çocukların doğa ile etkileşim içinde öğrenme süreçlerini önemsiyoruz. Çünkü açık havada öğrenmenin dikkati ve hafızayı geliştirdiği gerçeğini biliyoruz. Öğrencilerimizin bahçede standart park oyuncaklarından ziyade özgürce koşup oynadıkları, toprakla haşır neşir oldukları yeri geldiğinde çardakta oturup yağmuru izledikleri zaman dilimleri oluşturuyoruz. Konularla bağlantılı yapılan derslerde çocuklar öğrendiklerini ilişkilendirir, transfer yapar ve  öğrenme gerçekleşir.

TEMA ÇOCUKLARA KÜTÜPHANE ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIR

Okul öncesi dönem okuma alışkanlığının temellerinin atılması bakımından son derece önemlidir. Buna dair yapılabilecek en önemli uygulama çocuklar için uygun kütüphane ortamlarının yaratılması, uygun çocuk kitaplarının bir araya getirilmesidir.

Tema Eğitim Kurumları’nda çocukların kütüphane ile etkileşimi yüksek, kütüphanenin okuldaki hayatın içinde önemi büyüktür. Çünkü biliyoruz ki çocuğa sunulan zengin uyarıcı çevre onun hayal gücünü ve merak duygusunu geliştirir. Çocukta olumlu kişilik oluşturma ve geliştirmeye katkı sağlar. Onların konuşma gelişimleri ve dil becerilerini geliştirmelerini desteklemek, çocuklara bilgiye erişim becerisi kazandırmak, okumanın zevk ve gücünü keşfetmelerini sağlamak, şu anda ve gelecek yıllarda iyi birer kütüphane kullanıcısı olmalarını sağlamak en büyük hedefimiz.

TEMA’DA ÇOCUKLAR YAŞAMSAL BECERİ ATÖLYELERİNE KATILIR

Bir çocuk hayata kendini ne kadar iyi hazırlarsa, kendini yaşamsal becerilerle ne kadar çok donatırsa aslında aileler o kadar huzurla onların gelişip büyümelerini, hayatla barışık olmalarını izleyebilir.

Tema Eğitim Kurumları’nda çocukların sadece akademik gelişimlerini değil yaşamsal becerilerini de çok önemsiyoruz. Çünkü günlük hayatta çocukların akademik bilgilerden çok karşılaştıkları zorluklara pratik çözümler üretmeye ihtiyaçları vardır. Yaşamsal Beceri Atölyeleri’nde çocukları hayata hazırlayan, onlara gündelik yaşamı organize edebilme yeteneğini kazandıran etkinlikler yapılır.

Bu pratik çalışmalarla çocuklar bir yandan küçük motor becerilerini geliştirir, bir yandan da akademik bilgilerini pekiştirirler. Çocukların kendi kendine yetebilen, bağımsız bireyler olarak yetişmesi için Yaşamsal Beceri Atölyeleri Tema Eğitim Kurumları için vazgeçilmez bir uygulamadır.

Tema Eğitim Kurumları’nda çocukların kütüphane ile etkileşimi yüksek, kütüphanenin okuldaki hayatın içinde önemi büyüktür. Çünkü biliyoruz ki çocuğa sunulan zengin uyarıcı çevre onun hayal gücünü ve merak duygusunu geliştirir. Çocukta olumlu kişilik oluşturma ve geliştirmeye katkı sağlar. Onların konuşma gelişimleri ve dil becerilerini geliştirmelerini desteklemek, çocuklara bilgiye erişim becerisi kazandırmak, okumanın zevk ve gücünü keşfetmelerini sağlamak, şu anda ve gelecek yıllarda iyi birer kütüphane kullanıcısı olmalarını sağlamak en büyük hedefimiz.

TEMA’DA ÇOCUKLAR KOLAYCA OKURYAZAR (İlkokula Hazırlık Çalışmaları)

İlkokula hazırlık çalışmaları; çocukların okul öncesi eğitim kurumlarına devam ettiği süre boyunca sosyal ve duygusal, motor, bilişsel, dil ve öz bakım becerileri gibi bütün alanlarda eşit şekilde desteklendiği çalışmaların bir bütünüdür. Okul öncesi eğitim programının bütünü aynı zamanda ilkokula hazırlık programıdır. Okul olgunluğu ancak bu şekilde kazanılabilir.

Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ilkokula hazırlık çalışmalarının içerisinde yer alan ve çocukların ilkokula geçişini kolaylaştırmak, hazırlığını artırmak amacıyla yaptığımız etkinliklerdir.

Çocukların öncelikle, okuma yazmanın gerekliliğini ve gerçek yaşam ile ilişkisini anlamalarını önemsiyoruz. Çocukların, okuma yazmaya ve okula karşı olumlu bir algı geliştirmelerini destekliyoruz.

Ses eğitimi ve yazma çalışmalarımızı haftada bir ders saati ilkokul sınıflarımızda ilkokul öğretmenlerimizle yapıyoruz. Sınıf öğretmenlerimizin yaptığı destekleyici oyunlar ve etkinliklerle de okuma yazma hazırlığını pekiştiriyoruz.

TEMA ÇOCUKLARININ KONSANTRASYONU YÜKSEKTİR (Akıl Oyunları)

Tema çocukları hem derslerde hem de ders dışı aktivitelerde akıl oyunlarını sıklıkla oynar. Bu oyunlarda çocuklar eğlenirken farkında olmadan öğrendiği için yaratıcılıkları ve akademik becerileri de gelişir. Derslerde yaş gruplarının ihtiyaçlarına bağlı olarak kolaydan zora doğru ilerleyen, farklı yaş gruplarının düşünme becerilerine uygun ve onları destekleyici oyunlar oynatıyoruz. Kullanılan materyaller ve oynanan oyunlar çocuklarda görsel ve işitsel hafızayı güçlendirici, dikkat ve konsantrasyon artıcı oyunlardır. Algoritmalar, Sudoku, Resbefe, Puzzle, Memory gibi materyalleri derslerde sıklıkla kullanıyoruz.

TEMA BİR GEZGİNLER OKULUDUR (Gezi Etkinliği)

Alan gezileri çocukların araştırma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan ve anlamlı öğrenme süreçleridir. Bu geziler bir yandan çocukların yaşadıkları çevreyi tanımalarına, bir yandan da eğitim programına alınan kazanımlara ulaşmalarına ve kavramları öğrenmelerine ortam hazırlar. Doğa gezi ve gözlemleri, müze gezileri, sergi salonları ve sanat galerilerine ziyaretler ve yakın çevre incelemelerini kapsayan, öğrendiklerimizi destekleyici okul dışı etkinliklerdir. Temalara paralel olarak planlanan gezilerde çocuklar keşfederek ve inceleyerek bilgiye ulaşma fırsatı yakalar.

Gezi bitiminde öğrencilerden gördüklerini, öğrendiklerini ailelerine anlatması ve gezi ile ilgili bir resim yapması istenir. Böylelikle öğrenme süreci merakla başlar, keşifle devam eder ve anlatı ile sonuçlanır.