SIK SORULAN SORULAR

En çok merak edilen soruların cevaplarına buradan ulaşabilirsiniz.

Eğitimin en önemli parçası öğretmendir. Program, fiziksel şartlar ne kadar iyi olursa olsun öğretmenin yeterliliği, çocukla olan iletişimi doğru değil ise bunlar çok fazla bir şey ifade etmeyecektir. Bunun bilincinde olarak öğretmen tercihlerimizde birçok kriteri göz önünde bulunduruyoruz.

Önceliği referans aracılığı ile bize başvuran öğretmenlere veriyoruz. İlk mülakatta yönetilen sorular ile akademik bilgisini; ikinci aşamada demo ders gözlemi ile öğretmenlik yeteneğini ölçüyoruz. Son aşamada ise yaz okulu programımızda aktif olarak görev vererek gözlemliyor ve sonrasında olumlu izlenimler oluştuğu takdirde Tema ailesinin bir üyesi olarak kabulünü gerçekleştiriyoruz.

Akademik bilgileri, çocuk ile olan iletişimi, diğer personel ve idari ekip ile olan iletişim becerileri, iş birliğine yatkınlığı, enerjisi, katabileceği değerleri dikkate alarak en doğru seçimleri yapıyoruz.

Sınıflarımız 16 kişiliktir.

Kurum psikoloğumuzun yaptığı tanıma çalışması sonrasında yapılan değerlendirmede gözlemlenen gelişim özelliklerine göre dağılım yapılıyor. Her zaman aynı ayda doğanlar aynı gelişimi göstermediği için aynı sınıfta olmayabiliyor.

Çocuklarımızın doğa ile iç içe olmasını önemsiyoruz. Programımız içerisinde yer alan “Doğadayız“ derslerimizde çocuklarımızın doğayla birebir temas ettiği aktiviteler yapılıyor. Bu derslerin dışında serbest bahçe saatleri yapıyoruz. Farklı aktiviteleri gerçekleştirmek için de bahçeyi her gün aktif bir şekilde kullanıyoruz.

İki yaş grubunda öğrencilerimiz henüz bezi bırakmamış olabiliyor. Okula oryantasyonu sağlandıktan sonra hem sınıf öğretmeni hem psikoloğumuz tarafından tuvalet eğitimine hazır olup olmadığını gözlemliyoruz. Tuvalet eğitimine hazır olduğuna karar verdiğimizde eğer aile de bu sürece hazırsa hep birlikte okulda tuvalet eğitimine başlıyoruz.

İki yaş grubunda öğrencilerimiz uyuyor. Üç yaş ve sonrasında giderek öyle uyku ihtiyacının azalması sebebiyle uyku saatimiz bulunmuyor. Oryantasyon sürecinde emzik, biberon ile uyuma, sallanarak uyuma gibi evdeki uyku rutinlerini öğretmenlerimiz devam ettiriyor. Oryantasyon süreci tamamlandıktan sonra okuldaki uyku rutinine öğrencilerimiz alışmaya başlıyor. Bir hikâye ve ardından dinlendirici klasik müzik eşliğinde uykuya geçiş sağlayabiliyorlar.

Öğrenciler saat 08:00 itibari ile okula gelmeye başlayabiliyorlar. 08:00-08:30 arasında oluşturulan nöbet sınıfında nöbetçi öğretmenler eşliğinde serbest oyun saati yapılıyor. 08:30 itibari ile kendi öğretmenleri ile sınıflarına geçiyorlar. 09:00’da güne merhaba dansımız ile güne keyifli bir başlangıç yapıyorlar. Dansımız sonrasında kahvaltıya geçiyorlar. Kahvaltı sonrasında çember saatleri ile aktiviteler başlıyor. Her gün İngilizce ve spor dersleri mutlaka programda yer alıyor. Dans, drama, müzik, görsel sanatlar, Montessori ve atölye çalışmaları haftalık programlarında yer alıyor.  O gün hangi branş dersleri var ise onlara katılım sağlıyorlar. Öğle yemeklerini ve ikindi kahvaltılarını da okulda yiyorlar. Saat 16:00 itibari ile programımız bitmiş oluyor ve öğrencilerimiz okuldan ayrılmaya başlıyorlar. Saat 17:00-17:30 arası çalışan ya da özel bir durumdan dolayı geciken velilerimiz için nöbet sınıfında öğrencilerimiz velilerini oyun oynayarak bekliyorlar.

İki-yedi yaş aralığı öğrencilerin algılarının en yüksek olduğu dönem. Öğrencilerimizin merak ve yaratıcılıklarının da en zirvede olduğu bu dönemin verimli geçirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Çocuklar için oyunun vazgeçilmez olduğu bu dönemde öğrencilerimiz akademik anlamda birçok kazanım elde edebilecekleri bol bol oyun içeren programlar uyguluyoruz. Kendilerini deneyimleyerek, gözlemleyerek, üreterek yaptıkları etkinlikler sunuyoruz. Sosyal becerilerini güçlendirmek adına grup önünde kendini rahat bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirecek çalışmalar yapıyoruz. Öz bakım becerilerini geliştirebilecekleri sorumluluklar veriyoruz. Sonuç olarak daha az yetişkin desteği duyarak ayakları yere sağlam basan, özgüveni yüksek bireyler olmaları için çalışıyoruz.

Günlük olarak yemek, uyku, yaptığı çalışmalar hakkında öğretmenlerimiz sistem üzerinden velilerimiz ile paylaşımda bulunuyor. Öğretmenlerimiz öğrencileri velilere teslim ederken günü nasıl geçirdikleri hakkında bilgi veriyor. Velimiz merak ettiği ya da öğrenmek istediği bir şeyi sormak için okulu arayarak öğretmenlerimize kolayca ulaşabiliyor. Psikoloğumuz bireysel ve grup içerisinde yaptığı öğrenci gözlemlerini velilerimize planlı toplantılarla aktarıyor. Sınıf öğretmenimiz ve tüm branş öğretmenlerinin gözlemlerini aktardığı toplantılar gerçekleştiriliyor

Kendi sınıf öğretmenleri ya da yardımcı öğretmenler tuvalet temizliğinde öğrencilerimizle ilgileniyor. Tuvalet temizliğinde yardımcı olmanın yanında öğrencilere bu alışkanlığı kazandırmak için de çaba sarf ediyoruz. Bu konuda velilerimizle iş birliği içinde çocuğun tuvalet temizliği alışkanlığını ilk okula geçmeden önce kazanmasına yardımcı oluyoruz.

Hasta olan öğrencilerimizin okula kabulünü yapamıyor, haftalık süresini evde dinlenerek geçirmelerini ve hastalığı bittikten sonra doktordan okula gidebilir raporu getirmelerini istiyoruz. Öğrencilerimiz sınıflarının dışında olduğu zamanlarda sınıflar mutlaka havalandırılıyor. Her hafta sonu tüm oyuncaklar yıkanıyor, okul rutin olarak temizleniyor ve dezenfekte ediliyor. Sık kullanıldığı için en hassas temizlik çalışması tuvaletlerde yapılıyor.

Tüm öğrenciler en geç 08.30’da okulda olurlar. En erken okula geliş saati velisi tarafından bırakılan öğrencilerimiz için 08.00’dir. Okul servisleri okuldan saat 16.00’da ayrılır. 16.00-17.30 arasındaki nöbetçi sınıf zaman dilimi, çalışan ebeveynlere yönelik planlanmış olup, aktivite temelli eğitici çalışmalarla, o günün nöbetçi öğretmeni eşliğinde sürdürülür. Velisi tarafından alınan öğrenciler 16.00 itibariyle teslim edilmeye başlanır. Çalışan anneler için en geç öğrenci teslim alma saati 17.30’dur. Anaokulu velilerimiz, anaokulu lobisinde öğrencilerini almak için bekleyebilirler.

Olağandışı durumlarda velinin anaokulu idaresine telefon yoluyla teslim alacak kişinin kimliğini ibraz etmesi gerekir.

Öğrencisini kendi imkânları ile okula getirmeye ve almaya gelemeyen velilerimiz için servis imkânı sunuyoruz. Okulumuz velilerine servis hizmeti verebilmek için Soylar Turizm ile iş birliği içinde. Soylar Turizm’in okul servisi olabilmesi için gerekli tüm şartları sağlayan servis araçları ile öğrencilerimiz alınmasını istediği adresten velisinden teslim alınarak okulumuza getirilir. Servis içerisinde servis hostesleri öğrencilerimize eşlik eder. Servis içerisinde öğrenci yoklamaları alınır. Okulumuzda spor öğretmenlerimiz servisleri karşılar. Öğrencilerimize okul içerisinde sınıf öğretmenlerine teslim edene kadar eşlik eder. Servis yoklama listesinden teslim alınan öğrenciler işaretlenir. Öğrencilerimizin evlerine dönüşlerinde de aynı prosedürler uygulanır.

Öğrencilerimizin özel günleri okulda arkadaşları ve öğretmenleri ile birlikte elbette hatırlanıyor ve kutlanıyor. Okulumuzda öğrencilerimizin üst üste olabilecek doğum günlerine karşı çok sık pasta tüketmemeleri ve eğitim programının aksamaması için her ayın son günü o ay içinde doğan öğrencilerimizin doğum günleri arkadaşlarıyla birlikte kutlanıyor. Okulda hazırlanan doğum günü pastasını öğrenciler hep birlikte üflüyor ve ikindi kahvaltısında birlikte olmanın, aynı gün doğmanın tadını çıkarıyorlar.

1976 yılından bu yana yalnızca gıda üretimi ve hizmeti alanında faaliyette bulunan Sardunya Catering, 2015 yılı itibarıyla 1.000’in üzerinde iş yerinde, günde 170.000 kişiye yemek hizmeti veriyor. Sardunya, ISO 9001-2000 Kalite Güvence Sistemi’ni örnek bir seviyede uygulayarak ulusal ve uluslararası kalite standartlarını eksiksiz yerine getiren, sektörün öncü kuruluşlarından biri. Beslenmenin önemli olduğu yıllarda öğrencilerimiz için, kaliteli ürün kullanımı, hijyen önlemleri ve diyetisyen tarafından hazırlanan menüleri nedeniyle Sardunya Catering ile iş birliği yaptık.

Öğrencilerimize sabah-öğle ve ikindi olmak üzere üç öğün yemek veriyoruz. Sabah ve ikindi kahvaltıları okulumuzda hazırlanıyor, öğle yemekleri Sardunya Catering tarafından sağlanıyor. Aylık yemek menümüzü her ayın başında velilerimiz ile paylaşıyoruz.

Mutfak ve yemekhane hijyenine özel önem veriyoruz. Hijyen denetimi hem Sardunya hijyen departmanı tarafından hem de okulumuz denetim ekibince her ay rutin olarak yapılıyor.

Yemek servisleri öğretmenler tarafından, her çocuğun yiyebileceği miktarda yapılıyor. Çocukların tüm yemeklerden yemelerine, değişik tat ve lezzetlerin farkına varmalarına ve tabaklarındaki yemeği bitirmelerine özen gösteriyoruz. Dengeli ve sağlıklı beslenmenin yanında, sofra kurallarının da öğrenilmesine özen gösteriyoruz.