Close

MUTLU ÇOCUKLARIN OKULU

Anne ve babaların doğumdan itibaren onları heyecanlandıran ya da uykularını kaçıran bir kaygısı vardır: Çocuğum nasıl bir yetişkin olacak? Bu soru verilen cevaplara göre çocuklarımızı şekillendirir. Başarılı olacak mı? Dünyanın herhangi bir noktasında hayatını devam ettirecek şekilde kendini yetiştirebilecek mi? Mutlu olacak mı? Sağlıklı büyüyecek mi? Belki de bütün bu soru işaretleri anne babaların kafalarında uçuşur, bazen kaygı yaratır bazen de güzel hayaller kurdurur.

Çocuğum nasıl bir yetişkin olacak?

Tema Eğitim Kurumları olarak ‘çocuğum nasıl bir yetişkin olacak?’ sorusuna cevabın çocuğun kendisinde olduğuna inanıyoruz. Velilerimize de bunu keşfetmenin en iyi yolunun çocuğa mutlu olduğu, kendi kültürel ve akademik ihtiyaçlarını tanımlayabileceği ve karşılayabileceği bir mutfak sunmak olduğunu hatırlatıyoruz.

 

Okul çocuğa heyecan veren malzemeler ve ortamlar sunan, ona kendini ifade etme,  özgüvenini kazandıran özgür ve yaratıcı bir mutfak olmalıdır. Aşçı mutfağını ne kadar çok severse, malzemelerini ne kadar iyi tanır ve onlarla sihirli karışımlar deneyecek özgüven hissederse ortaya o kadar güzel bir sofra çıkar.

Yıllar süren araştırmalar sonucunda Finlandiya, Singapur, Avustralya, Japonya gibi eğitimde öncü ülkeler okulların yaratıcılığa fırsat sunan mutfaklar olduğunu keşfetti. 8-9 yaşa kadar çocuğa verilmesi gereken temel ihtiyacın sadece bilgi değil, çocuğun doğal gelişimine saygı duyan ve bu gelişimi destekleyecek ortamlar olduğu anlaşıldı.

Çocuk her şeyden önce merak etmeli ve hayal kurmalı, kişisel ve sosyal beceriler geliştirmeli, doğasında var olan oyunla, yaparak ve yaşayarak öğrenmeli. Sevgi ve saygıyı derinden hissetmeli, mutlu ve güvenli bir ortamda yeşermeli, karşılaştığı problemlerle başa çıkma becerisi geliştirmeli.

 

Sorgulamayı-eleştirel düşünceyi öğrenmeli; sorumluluk, disiplin, paylaşma, empati kurma, grup içinde yer alma, kazanma-kaybetme gibi temel kavramları kavramalı. Akılcı birçok farklı eğitim sistemi bu kavramlar üzerine odaklanıyor. Çünkü aklın yolu bir.

 

Çocuklarımızın gelecekte başarılı ve mutlu varoluşu için neye ihtiyacı var? Hayata atılacakları zamanda onları neler bekliyor olacak? Belki adını bilmediğimiz meslekler doğacak, bilişim başta olmak üzere teknolojik gelişim yepyeni hayat tarzları, yepyeni iş alanları ve ihtiyaçlar doğuracak. Bunları yönetecek, yeni fikirler üretecek, yeni tasarımları hayata geçirecek bireylere her zaman ihtiyaç olacak. Globalleşme ile birlikte sınırlar ötesi iş hayatı fikri daha da gelişecek. Farklı anlayışlar farklı kültürler arasında köprüler kurabilme yeteneği çok daha fazla önem kazanacak.

İşte bu nedenle erken yaştan itibaren sağlıklı sosyal ilişkiler geliştirmek, paylaşmak, empati kurmak, saygılı olmak, kollektif çalışmak, kazanma-kaybetme diyalektiği gibi temel sosyal becerilerin geliştirilmesine odaklanmak çok önemli. Bunu iki koldan başarabiliriz; PISA ve benzeri uluslararası değerlendirmelerdeki başarı endekslerini dikkatlice değerlendirerek ve hem özel hem de devlet okullarında bu kriterleri gözeten eğitim uygulamalarına zemin hazırlayarak.


Tema Eğitim Kurumları olarak biz kendi alanımızda elimizi taşın altına çoktan koyduk. Velilerimize tabela hayalleri değil çok yönlü ve güçlü bir eğitim programı, öngörülebilir ve hazırlığı yapılabilir bir gelecek sunuyoruz. Elbette artık okulların vazgeçtiği ama bizim için öğretmeniyle, öğrencisiyle herkesin ihtiyacı olduğunu bildiğimiz bahçeli bir okul sunuyoruz.

Tema Eğitim Kurumları’nın tek bir amacı var: Mezun olduklarında hayata karşı dimdik duracak, kültürel ve entelektüel birikimi olan, problem çözme yeteneği gelişmiş, sosyal ilişkileri güçlü, toplum içinde parmakla gösterilen Tema Çocuklarını yetiştirmek. Bu kritik dönemde temel yapı taşlarını düzgün ve sağlam geliştiren çocuklarımız, sonrasında karşılarına ne çıkarsa çıksın mücadele etmeyi, işbirliği yapmayı, özgürce fikir üretmeyi bilen, sağlam kişilikli bireyler olarak her zaman bir adım önde olacaklar.

 

İlkokul ve Anaokulu eğitiminin çocuklar için sevgi ve saygı ortamında olmasına dikkat ediyoruz. Özgüven, iç disiplin, kendine ve başkalarına saygı, yaratıcı düşünce, sorgulayan bir bakış açısı ve en önemlisi “yapabilirim!” felsefesini çocuklarımıza kazandırıyoruz. Ekip çalışması, empati kurma, kazanma/kaybetme, aidiyet duygusu gibi temel yeteneklerini geliştiriyoruz. Yabancı dil (İngilizce ve İspanyolca) eğitimini çocuğun en doğal öğrenme metodu olan oyun ile geliştiriyoruz. Maker/Robotik atölyesi çocuklarımıza eğitimlerinde teknolojiyi kullanma fırsatı sunuyor. Montessori atölyesi ile matematik, fen ve günlük yaşam rutinleri geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Materyal kullanımı ile soyut kavramların somutlaştırılması ve disiplinler arası ilişki kurma becerisini kazandırıyoruz.

Hareket Eğitimi ile temel sportif beceri ve güç koordinasyon geliştirme programı uyguluyoruz. Yetenek ve ilgi takibi ile çocukların bedenini tanıması, sınırlarını zorlaması, takım çalışması ve rekabet ile tanışmasına yardımcı oluyoruz. Ashoka Fark Yaratan Sınıflar programı ile empati kurma ve girişimcilik alanlarında gelişim göstermelerini sağlıyoruz. Ahşap/marangoz ve etamin/örgü atölyeleri ile yaşamsal becerilerini geliştirmeleri için destekliyoruz. Çocukların konu bütünlüğü içerisinde sanatın çeşitli dallarıyla tanışmasını, hayal gücünü geliştirici, merak uyandırıcı çalışmalar yapmalarını teşvik ediyoruz.

Tema’yı en iyi yine Tema velileri anlatıyor:

  • Mert'in annesi Nesrin Hanım

    Zengin eğitim materyalleriyle, eğlenerek öğrenen oğlum, her gün eve mutlu ve özgüveni desteklenmiş olarak dönüyor. Tema’lı olduğumuz için çok mutluyuz.

  • Ahmet Ali'nin annesi Ebru Hanım

    Sevgi ve huzur ortamında, birey olma duygusunu pekiştiren bir eğitim aldığı için oğlumun Tema’lı olmasından çok mutluyum.

  • Alya'nın annesi Derya Hanım

    Onların mutlu çocuklardan mutlu yetişkinlere evrilmeleri ortak önceliğimiz. Tema bu açıdan bizim için en doğru tercih.

  • Burak Can'ın annesi Duygu Hanım

    Çocukla sıcak iletişim kurabilen şahane öğretmenler, çocuğun çocukluğunu yaşayabildiği bir okul… Oğlumun Tema’lı olmasından çok mutluyum.

  • Meriç'in babası Özgür Bey

    Çocuğum, arkadaşlarıyla yaz-kış bahçede hem oyun oynuyor, hem de öğreniyor. Tema’lı olduğumuz için çok mutluyuz.

  • Burak'ın babası Cem Bey

    Oğlum oyun oynayarak, eğlenerek çok mutlu bir ilkokul hayatı geçirdi ve çok iyi okullardan burs kazandı. Eğitimini Tema’da aldığı için çok mutluyuz.

  • Tuna'nın annesi Nevcihan Hanım

    Çocukların yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlayan onları düşünmeye ve keşfetmeye yönlendiren eğitim sistemi nedeniyle oğlumun Tema’lı olmasından çok mutluyum.

  • Ömer ve Rodin'in annesi Sibel Hanım

    İki çocuğum da Tema’nın eğitim sistemiyle kendilerini tanıyarak, potansiyellerinin farkına vararak ve mutlu çocuklar olarak büyüyor. Tema’lı olduğumuz için mutluyuz.

Kurucularımızın temel eğitime bakış açısını özetleyen yazılar için Kurucularımızdan sayfasını ziyaret edebilirsiniz.