TEMA Eğitim Kurumları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi; çocuk merkezli anlayışı ile öğrencilerimizin sosyal, duygusal, bilişsel ve akademik gelişimlerini sürekli takip ederek desteklemeyi amaçlamaktadır.
Okul psikoloğumuz/ rehber öğretmenimiz tarafından öğrencilerimiz doğal ortamları içerisinde rutin bir şekilde gözlemlenir. İhtiyaç duyulduğu oranda çeşitli test ve envanterler uygulanır.
Çocuk merkezli danışmanlık anlayışında öğretmen, veli ve rehberlik birimimiz sürekli iletişim halindedir. Ailelerin çocuktaki olumlu olan davranışını geliştirmek ya da olumsuz tutumunu değiştirmek için rehberlik servisiyle işbirliği içerisinde olması beklenmektedir.
Rehberlik birimimiz tarafından yapılan gözlem ve değerlendirme çalışmalarının ardından sosyal ve/veya duygusal olarak yaş grubunu takip etmekte zorlanan ve desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerimize yönelik çalışmalar uygulanır.
Tanışma ve ilk gözlem görüşmesi: Okula başlamadan önce, belirlenen gün ve saatte, çocukla tanıma çalışması; aileyle de ilk görüşme sağlanır. Aileden alınan bilgiler ışığında çocuk daha iyi tanınır, ebeveyn tutum ve beklentileri gözlemlenmiş olur.
Takip görüşmesi: Yıl içerisinde öğrencide fark edilen problem davranışı çözmek amaçlı ebeveyn görüşmeleri düzenlenir.
Bilgilendirme görüşmesi: 2. dönem yıl içerisinde öğrenciyle yapılan bireysel çalışma ve uygulanan testleri veliyle paylaşmak amacıyla her öğrenci için randevu oluşturulur. Yapılan yüz yüze görüşmeyle veliye bilgi verilir.
NOT: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık servisimiz veli görüşmelerini randevu sistemiyle gerçekleştirmektedir.
Seminer: Eğitim ve öğretim yılı içerisinde psikoloğumuz tarafından verilecek olan aileleri destek amaçlı seminerler düzenlenmektedir.
Bülten: Ailelerin bilgisini zenginleştirmek amaçlı oluşturulan bültende ‘Rehberlik Köşesi’ bulunmaktadır. Her ay değerler eğitimi kapsamında belirlenen konularla ilgili yazılar paylaşılmaktadır.